A Magyar Államvasutak (rövidítve MÁV) Magyarország állami vasúttársasága. A vasúthálózat teljes hossza 7183 km. A magyarországi vasúthálózat összeköttetésben áll más európai hálózatokkal, aminek következtében úgy személy-, mint teherszállítás terén szolgáltatásokat nyújt számukra. 1869-ben alapították.
A társaság három legfontosabb leányvállalata:
Magyar Államvasutak Zrt. | |
![]() |
|
Típus | zártkörűen működőrészvénytársaság |
Alapítva | 1868 |
Székhely | Budapest, Magyarország |
Vezetők | Monszpart Zsolt[1] |
Iparág | Vasúti szállítás |
Árbevétel | 299 856 millió Ft |
Alkalmazottak száma | 38 456 fő (2009) |
Leányvállalatai |
MÁV Debreceni Járműjavító Kft., MÁV TISZAVAS Kft., |
A MÁV Zrt. kezelésében működő vasútvonalak:
Vonal száma | Viszonylat | Állapota |
---|---|---|
1 | Budapest–Hegyeshalom–Rajka | használatban |
2 | Budapest–Esztergom–Komárom | használatban |
3 | Esztergom–Komárom | a személyszállítás szünetel |
4 | Széchenyihegy–Hűvösvölgy | használatban |
5 | Székesfehérvár–Komárom | használatban |
6 | Bicske–Székesfehérvár | A Bicske-Lovasberény szakasz megszüntetve, a pályát sok helyen felszedték illegálisan, de az erdő mélyén sok, hosszú szakasz felfedezhető. A Lovasberény-Székesfehérvár szakaszon a személyforgalom megszűnt, rendszeres teherforgalom van. |
10 | Győr–Celldömölk | használatban |
11 | Győr–Veszprém | használatban |
12 | Felsőgalla–Tatabánya–Oroszlány | használatban, Felsőgalla és Tatabánya között csak a helytelen vágányon lehet közlekedni, ezért ma már csak az eseti teherforgalom lehetséges. |
13 | Tatabánya–Pápa | Környe-Pápa között a személyszállítás szünetel, Pápa és Franciavágás, valamint Környe és Oroszlányi erőmű iparvágány-kiágazás között a teherforgalom fenntartva. |
14 | Pápa–Csorna | használatban |
16 | Hegyeshalom–Szombathely | használatban |
17 | Szombathely–Nagykanizsa | használatban |
18 | Szombathely–Kőszeg | használatban |
20 | Székesfehérvár–Szombathely | használatban |
22 | Körmend–Zalalövő | a személyszállítás szünetel |
23 | Rédics–Zalaegerszeg | használatban |
24 | Zalabér–Batyk–Zalaszentgrót | csak teherforgalom / személyszállítás szünetel |
25 | Bajánsenye–Zalaegerszeg–Ukk–Boba | használatban |
26 | Tapolca–Ukk | használatban |
27 | Lepsény–Veszprém | teherforgalom Hajmáskér-Papkeszi között lehetséges, kiszolgálás jó ideje nincs / a személyszállítás szünetel |
29 | Székesfehérvár–Tapolca | használatban |
30 | Budapest–Székesfehérvár–Nagykanizsa | használatban |
30a | Budapest–Martonvásár–Székesfehérvár | használatban |
30b | Balatonszentgyörgy–Tapolca | használatban |
35 | Kaposvár–Siófok | használatban |
36 | Kaposvár–Fonyód | használatban |
37 | Somogyszob–Balatonszentgyörgy | |
38 | Nagyatád–Somogyszob | |
39 | Csisztagyógyfürdő–Balatonfenyves–Somogyszentpál | részben használatban[11] |
40 | Budapest–Pusztaszabolcs–Pécs | |
40a | Budapest–Pusztaszabolcs | |
41 | Dombóvár–Gyékényes | |
42 | Pusztaszabolcs–Dunaújváros-Paks | Dunaújváros-Paks vonalszakasz megszűnt |
43 | Mezőfalva–Rétszilas | |
44 | Pusztaszabolcs–Székesfehérvár | |
45 | Sárbogárd–Székesfehérvár | megszűnt |
46 | Sárbogárd–Bátaszék | |
47 | Dombóvár–Komló | megszűnt |
48 | Keszőhidegkút–Gyönk–Tamási | csak teherforgalom |
49 | Dombóvár–Lepsény | Enying-Lepsény között egy rövid szakaszon csak teherforgalom van, a vasútvonal többi része megszűnt, a pálya nagy részét elbontották. |
50 | Dombóvár–Bátaszék | |
60 | Nagykanizsa–Pécs | |
61 | Sellye–Szentlőrinc | |
62 | Barcs–Villány | ideiglenes üzemszünet |
62a | Barcs–Sellye | ideiglenes üzemszünet |
64 | Pécs–Bátaszék | ideiglenes üzemszünet |
64b | Pécsvárad–Bátaszék | ideiglenes üzemszünet A pálya helyenként hiányos, járhatatlan. |
65 | Pécs–Mohács | |
66 | Villány–Magyarbóly | |
70 | Budapest–Vác–Szob | használatban |
71 | Budapest–Vácrátót–Vác | használatban |
75 | Vác–Balassagyarmat | használatban |
76 | Diósjenő–Romhány | ideiglenes üzemszünet |
77 | Aszód–Galgamácsa–Vácrátót | megszűnt |
78 | Aszód–Balassagyarmat–Ipolytarnóc | használatban |
80 | Budapest–Hatvan–Miskolc–Sátoraljaújhely | használatban |
80a | Budapest–Hatvan | használatban |
81 | Hatvan–Somoskőújfalu | használatban |
82 | Hatvan–Szolnok | használatban |
83 | Kisterenye-Mátranovák | 1993 óta megszűnt |
84 | Kisterenye–Kál-Kápolna | csak teherforgalom |
85 | Vámosgyörk–Gyöngyös | használatban |
86 | Vámosgyörk–Újszász–Szolnok | |
87 | Eger–Putnok | Eger-Szilvásvárad használatban; Szilvásvárad-Putnok Teljes üzemszünet |
87a | Füzesabony–Eger | használatban |
88 | Mezőcsát–Miskolc | ideiglenes üzemszünet |
89 | Tiszapalkonya-Erőmű–Tiszaújváros–Miskolc | |
90 | Miskolc–Hidasnémeti | használatban |
92 | Miskolc–Bánréve–Ózd | |
94 | Miskolc–Tornanádaska | |
95 | Kazincbarcika–Rudabánya | ideiglenes üzemszünet |
98 | Szerencs–Hidasnémeti | használatban |
100 | Budapest–Szolnok–Debrecen–Nyíregyháza | |
100a | Budapest–Cegléd–Szolnok | használatban |
100b | Nyíregyháza–Záhony | használatban |
100c | Szerencs–Nyíregyháza | használatban |
101 | Püspökladány–Biharkeresztes | használatban |
102 | Kál-Kápolna–Kisújszállás | használatban |
103 | Karcag–Tiszafüred | használatban |
105 | Debrecen–Nyírábrány | használatban |
106 | Debrecen–Sáránd–Nagykereki | használatban |
107 | Debrecen–Sáránd–Létavértes | használatban |
108 | Debrecen–Füzesabony | használatban |
109 | Debrecen–Tiszalök | használatban |
110 | Debrecen–Nyírbátor–Mátészalka | használatban |
111 | Mátészalka–Záhony | használatban |
112 | Nyíregyháza–Nyíradony | ideiglenes üzemszünet |
113 | Nyíregyháza–Mátészalka–Zajta | használatban |
114 | Mátészalka–Csenger | használatban |
115 | Mátészalka–Tiborszállás | használatban |
116 | Vásárosnamény–Nyíregyháza | használatban |
117 | Ohat-Pusztakócs–Nyíregyháza | használatban |
118 | Nyíregyháza–Balsa-Tiszapart | használatban |
119 | Nyíregyháza–Dombrád | használatban |
120 | Budapest–Szolnok–Békéscsaba–Lőkösháza | használatban |
120a | Budapest–Újszász–Szolnok | használatban |
121 | Békéscsaba–Kétegyháza–Mezőhegyes–Újszeged | használatban |
125 | Mezőtúr–Orosháza–Mezőhegyes | használatban |
125a | Mezőhegyes–Battonya | |
126 | Kisszénás–Kondoros | |
127 | Körösnagyharsány–Vésztő–Gyoma | |
128 | Békéscsaba–Kötegyán–Vésztő–Püspökladány | |
129 | Murony–Békés | ideiglenes üzemszünet |
130 | Szolnok–Hódmezővásárhely–Makó | |
135 | Szeged–Békéscsaba | használatban |
136 | Szeged–Röszke | |
140 | Cegléd–Szeged | használatban |
142 | Budapest-Lajosmizse-Kecskemét | használatban |
145 | Szolnok–Kiskunfélegyháza-vasútvonal | |
146 | Kecskemét–Kunszentmárton-vasútvonal | |
147 | Kiskunfélegyháza–Szentes–Orosháza | használatban |
148 | Kecskemét–Kiskőrös | megszűnt |
149 | Kecskemét–Kiskunmajsa | megszűnt |
150 | Budapest–Kunszentmiklós-Tass–Kelebia | használatban |
151 | Kunszentmiklós-Tass–Dunapataj | teherforgalom / ideiglenes üzemszünet |
152 | Fülöpszállás–Kecskemét | ideiglenes üzemszünet |
153 | Kiskőrös–Kalocsa | teherforgalom / ideiglenes üzemszünet |
154 | Bátaszék–Baja–Kiskunhalas | |
155 | Kiskunhalas–Kiskunfélegyháza |