www.mickeyvasutaksrepulok.hu

Kedves látogatók!Itt megnézhetitek a MÁV a GySEV valamint Öbb történetét.sőt a MALÉV-ét is. sok szerencsét!!!ezen az oldalon fordítást is találhattok.translation can find on this page.


Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút (magyar rövidítése GYSEV Zrt., német neve Raab–Ödenburg–Ebenfurter Eisenbahn, német rövidítése ROeEE, német hétköznapi neveRaaberbahn, magyar beceneve – a járművek színezése miatt – „Repcevasút”)Magyarországon és Ausztriában működő integrált vasúttársaság. A cégjogi szempontból különös vasúttársaság az I. világháború végén még önálló, a MÁV-tól független vasút volt, amelynek két országbeli működését és önállóságát a trianoni békeszerződés konzerválta. A GYSEV a két országban három jelentős vasútvonalat, valamint az Európai Gazdasági Térség területén érvényes engedélyével mindkét országban vasúti személyszállítást, továbbá Európa-szerte vasúti árufuvarozást végez. Egyik korábbi csatlakozó mellékvonala, az 1880-as évek szabályai szerint helyi érdekű vasútként létrehozott Fertővidéki Helyiérdekű Vasút (Fhév) formailag önálló vasúttársaság, amelynek vasútüzemi kiszolgálását azonban a GYSEV végzi el.

A társaság működését 1872-ben Viktor Erlanger báró kérelmezte, amelyet az 1872. évi XXVII. törvény szentesített. Az első vonalszakasz Győr és Sopron között 1876. január 2-ánnyílt meg. A csatlakozó Fhév 1897. december 19-én kezdte meg működését.

Az Osztrák–Magyar Monarchia szétválása miatt különösképpen fennmaradó társaság részvényeinek tulajdonosi szerkezete: Magyar Állam 65,5%, Osztrák Állam 28,2%, és aStrabag SE 6,2%.[1]



Győr–Sopron–Ebenfurti Vasút
GYSEV logó.jpg
Típus Részvénytársaság
Alapítva 1872
Székhely Magyarország, Sopron
Vezetők Szabó András elnök,
Dávid Ilonavezérigazgató
Iparág Vasúti szállítás
Alkalmazottak száma kb 1650 fő
 


Vasúti járművek színezése 

A GYSEV Bp 20-33.0 sorozatú termes 2. osztályú InterCityszemélykocsija
ElemSzínkódSzín
Oldal- és homlokfal RAL 6010 (fűzöld)  
Oldalsáv és homlokdísz, feliratok RAL 1023 (közlekedési sárga)  
Kocsiosztály-jel és kapaszkodó fogantyúk RAL 1017 (sáfránysárga)  
Tető RAL 7043 (közlekedési szürke B)  
Alváz (kivéve: 1047 és 5047 sor.) RAL 9005 (mélyfekete)  
Személykocsi lépcsőszegély RAL 9010 (fehér)  
Kereskedelmi cégjel és jelvény RAL 5010 (enciánkék)  
Feliratok zöld alapon RAL 1023 (közlekedési sárga)  
Feliratok sárga alapon (kivéve V43 új) RAL 5010 (enciánkék)  
Feliratok V43 (új) sárga alapon RAL 6010 (fűzöld)  
V43 alvázkeret RAL 7038 (achátszürke)  
1047 alváz és alvázkeret RAL 7022 (umbraszürke)  





Jövőbeli tervek

2009-ben a menetrendváltás után újabb vasútvonalakat zártak be Magyarországon. Felmerült a lehetősége, hogy a bezárandó vonalak közül a GySEV néhányat átvenne a nyugati országrészben további üzemeltetés céljából.[2][3]

Az átveendő vonalak

  • Boba–Bajánsenye–Országhatár - 102,2 km
  • Győr–Pápa–Celldömölk - 74,1 km
  • Szombathely–Nagykanizsa - 101,1 km
  • Szombathely- Boba - 55,9 km
  • Szombathely-Kőszeg - 17,3 km
  • Nagykanizsa–Murakeresztúr–Országhatár - 14,9 km
  • Murakeresztúr–Gyékényes–Országhatár - 16,9 km
  • Porpác–Csorna–Hegyeshalom–Rajka–Országhatár - 111,0 km
  • Zalaegerszeg–Rédics - 48,7 km
  • Pápa–Csorna - 36,4 km
  • Körmend–Zalalövő - 22,8 km
  • Zalabér-Batyk–Zalaszentgrót - 5,9 km

Az átvevendő vonalak teljes hossza 607,2 km.





Weblap látogatottság számláló:

Mai: 2
Tegnapi: 5
Heti: 14
Havi: 14
Össz.: 16 114

Látogatottság növelés
Oldal: GySEV
www.mickeyvasutaksrepulok.hu - © 2008 - 2024 - mickeyoldal.hupont.hu

A HuPont.hu az ingyen weblap készítés központja, és talán a legjobb. Ingyen weblap

ÁSZF | Adatvédelmi Nyilatkozat

X

A honlap készítés ára 78 500 helyett MOST 0 (nulla) Ft! Tovább »